China - Reisverslag uit Changji, China van Matthias & Erik - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Changji, China van Matthias & Erik - WaarBenJij.nu

China

Door: Erik Wilbrink en Matthias Konijn

Blijf op de hoogte en volg Matthias & Erik

02 April 2014 | China, Changji

Hallo allemaal,

We hebben een beetje lang op ons laten wachten, maar vandaag hebben we eindelijk wat nieuws uit China. Na een weekje in Changji te hebben geleefd, weten we in elk geval zeker dat we het eten van hond een week hebben kunnen uitstellen. Daarnaast hebben we ontdekt dat mensen wel degelijk survivalinstinct hebben want we eten tegenwoordig met stokjes.
Na een mooie vlucht over Centraal Azië zijn we woensdag om half 2 lokale tijd aangekomen op het vliegveld van Urumqi. Daar zijn we toen opgepikt door een Amerikaans gezin die ons een rondleiding door Changji hebben gegeven. De nacht hebben we in een hotel doorgebracht, waar de kamer temperatuur rond de 25 graden lag… Gelukkig loopt China niet heel ver achter, want het ontbreken van een Mac Donald wordt gecompenseerd door de aanwezigheid van de Dico’s en de KFC! Na 2 dagen in het hotel zijn we vrijdag verhuist naar het appartement. Gelukkig lag het appartement niet helemaal vol stof, was er een douche, bed, internet en een koelkast, waardoor we niet de hele dag met spullen door de stad hebben moeten sjouwen om ons appartement leefbaar te maken. De zaterdag hebben we gebruikt om nog wat spullen te kopen die ervoor zorgen dat we een ‘normaal’ leven kunnen leiden.
Zondag hebben we een meeting gehad met internationale mensen die allemaal in de omgeving van Urumqi wonen. Dit was erg leuk want hierdoor hebben we ook meer contact gekregen met de mensen die Engels spreken in China, want dat zijn er niet bar veel. Maandag hebben we Frank opgehaald van het vliegveld van Urumqi, waarna we de rest van de dag met hem hebben doorgebracht. Dinsdag hebben we aan ons zelfvertrouwen gewerkt; we zijn uitgenodigd door Engels leraar Ron die ons wou voorstellen aan zijn studenten. 20 fotomomenten later en 5 telefoonnummers rijker zijn we naar ons appartement vertrokken. Later kwamen we er in de stad achter dat het plaatselijke regime het niet waardeert om gefotografeerd te worden.
Het zal jullie wel opgevallen zijn dat we maar weinig nuttigs hebben gedaan, maar daar hebben we woensdag verandering ingebracht: we zijn naar de fabriek geweest om de eerste stappen in ons onderzoek te zetten.
We hopen jullie weer snel up te daten.

Groetjes uit China

Matthias & Erik

• 02 April 2014 - 09:38

Tante Everlien En Ome Gerrit.:

Goedemorgen,
    Fijn dat alles goed is gegaan.
    Leuk dat jullie daar zo kunnen wennen.
    't Zal wel een hele andere wereld zijn dan hier.
    Ik hoop niet Erik dat je heel wijs ga doen als we een keer gaan wokken dat jij heel geleerd met stokjes eet.
    Heel veel plezier en lekker genieten.
    Vr. Gr, Tante Everlien en ome Gerrit.

• 02 April 2014 - 09:41

Els:

Ha Matthias en Erik,
    Al waren we al redelijk bijgepraat, toch leuk om te lezen hoe jullie de eerste week ervaren hebben.
    Vandaag zijn jullie voor het eerst "aan het werk" geweest. Hopelijk hebben jullie er energie van gekregen. Heel veel succes met de stage-opdracht! We hopen weer gauw wat van je te horen!
    Groeten van ons allemaal! x
    p.s.: ben nu toch wel erg benieuwd naar de foto's!

• 02 April 2014 - 11:43

Wesley Ribberink:

he lange,

veel plezier man!
    leuke foto s en een heerlijk bed zag ik op de foto!:)
    geniet ervan gr wes

• 02 April 2014 - 16:23

Wilma Wilbrink:

Hoi Erik en Matthias,,

De foto's zien er leuk uit vooral het dweilen van het appartement,leren jullie ook nog wat huishoudelijke taken haha...is altijd handig als jullie straks weer bij moeders thuis zijn...

Veel plezier daar nog met zijn allen,maar aan de foto s te zien zal dat zeker lukken..

Gr uit Nederland
    Lammert en Wilma Wilbrink

• 02 April 2014 - 17:22

Hendrik:

Hee gasten!

Een weekje weg en al zo veel ervaringen. Gaaf man!
    Jullie hebben dus gewoon WiFi, ideaal. We moeten snel eens skypen dan :)

• 02 April 2014 - 20:34

Ome Dick:

Hoi Erik en Matthias,

Fijn dat de reis goed is verlopen. Mooi uitzicht gehad in het vliegtuig! Leuk dat jullie er ook foto's van bij hebben gedaan.
    Het is wel heel gaaf om in China stage te lopen.

Een hele goede tijd nog en veel plezier.

Gr. Tante Jeanet en ome Dick

DE HARTELIJKE GROETEN UIT KOOTWIJKERBROEK

• 02 April 2014 - 23:18

Gijs En Gea:

Hoi Erik en Matthias,

Super leuk om zo jullie te kunnen volgen vanuit China.
    Alvast heel veel stageplezier en geniet van jullie vrije uurtjes.

Groeten Gijs & Gea

• 03 April 2014 - 06:23

Niels:

hoi Erik en Matthias,

mooie foto's! veel plezier en succes

groeten Niels

• 03 April 2014 - 13:51

Ton En Janneke:

Ha Erik en Matthias

Leuk dat we gister even geskyped hebben..zijn weer aardig op de hoogte...
    Sukses morgen in Urumqi..
    En alvast fijn weekend!
    Groetjes uit Zoetermeer

• 03 April 2014 - 15:50

Henk Koelewijn:

Hallo Erik, wat je geleerd hebt bij Voskuilen ( onder andere schoonmaken) komt je nu goed van pas, zag ik wel op de foto's. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit met al die andere etenswaren en ook leuk dat jullie gelijk geintroduceerd werden in de engels sprekende gemeenschap. Als je terug komt spreek je zeker weten beter engels dan je vader. Ik krijg ook een beetje een beeld van hoe het daar is van jullie foto's, ga daar mee door.
    Groetjes en nog veel plezier,
    Henk Koelewijn.

• 03 April 2014 - 19:12

Ria:

Hoi Erik en Matthias,

Leuk je (reis)verslag te lezen. Jullie hebben al heel wat meegemaakt in
    een week zeg. Lijkt leuk, ook wel spannend.
    Zo te zien hebben jullie het best naar je zin.
    Ben benieuwd hoe jullie de eerste stage-dagen hebben ervaren. Werd tijd dat er eens
    gewerkt wordt! (grapje).
    Erik, zaterdag gaan je moeder, Marinda en ik naar de "Keukenhof", oerhollands.
    kijk uit naar nieuwe foto's (deze geven al een bijzondere indruk) en verdere belevingen.

Heb een goeie tijd verder, en geniet ervan,
    groetjes,
    Ria.

• 03 April 2014 - 22:21

Wim En Marieke:

Ha Erik en Matthias

Leuk om jullie reisverslag te lezen. Knap hoor dat jullie al met stokjes kunnen eten.
    Veel plezier daar in dat verre China en succes met jullie onderzoek
    Tot horens en een goede tijd toegewenst.
    Groetjes Wim en Marieke

• 04 April 2014 - 00:45

Moeder Van Matthias Van Dam:

Vergeten ?
    aan te wijzen in boekje..point it haha

bij de pan met schapen....had je shoarma gewild...en i.p.v. bed, was er een plaatje met yogaoefeningen..?
    ja goed kijken welke je ,, poinT it,!
    Let op jezelf veel geluk, thea

• 04 April 2014 - 00:45

Moeder Van Matthias Van Dam:

Vergeten ?
    aan te wijzen in boekje..point it haha

ja goed kijken welke je ,, poinT it,!
    Let op jezelf veel geluk, thea

• 07 April 2014 - 21:11

Joziene Hendrikse:

Hoi Erik en Matthias

Leuk om van jullie ervaringen te lezen en de foto s te kijken.
    Jullie hebben in korte tijd al van alles meegemaakt!
    Het moet toch echt wel een bijzondere ervaring zijn.
    Je moeder liet vanmiddag een foto van jou zien Erik met een klein jongentje onze Matthias vroeg of hij net als hij ook 5 jaar was.
    Nou jongens alle succes met de stappen die nu worden ondernomen voor het onderzoek... en we blijven natuurlijk op de hoogte!

groetjes van alle Hendriksjes

• 07 April 2014 - 21:44

Fam. Willemsen:

Ha Erika en Matthias,

We vinden het erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie verblijf in China, door het zien van de foto's hebben we een beetje een indruk hoe jullie reis en de eerste dagen daar zijn geweest.
    Vooral van de grote pan met ...koppen hebben we allemaal gegriezeld!!
    Wat ga je dan je Hollandse potje weer waarderen hè?

Groetjes en we wensen jullie een goede tijd, en veel succes met jullie onderzoek,
    Fam. Willemsen